Objavljeno 30. 4. 2018.

Case study je najjednostavnije objašnjeno pojam za poslovni slučaj. Sadržaj poslovnog slučaja je određena situacija nekog poduzeća, bilo negativna ili pozitivna, koju je potrebno sagledati i dati svoje kreativno rješenje ili mišljenje. Poslovni slučajevi se mogu rješavati samostalno ili u grupi (što definitivno preporučujemo jer je zabavnije i može se „zabušavati„ :-D). Odgovor mora sadržavati objašnjenje na sva pitanja ili smjernice koje su zadane u slučaju. Osim što je vrlo zabavno za rješavati kroz poslovne slučajeve možemo vidjeti na koji način mi razmišljamo, a na koji način drugi. Rješavanje poslovnog slučaja razvija kreativno rješavanje problema odnosno stječe se problem solving vještina. Odgovori i rješenja mogu biti različiti i u tome je zabava zato što ne razmišljaju svi jednako i najčešće bude hrpa odgovora koje netko ne bi pomislio da ih je moguće smisliti.

Najviše poslovnih slučajeva se rješava na fakultetu i često o njima ovisi ocjena. Zato je najbolje za učenike da što prije probaju riješiti poslovne slučajeve tako da na faksu mogu biti ona osoba kojoj će svi diviti, a neki biti ljubomorni. :-P Na case study natjecanjima vrlo lako se upoznaju novi ljudi (studenti) i stvaraju nova prijateljstva između ljudi koji su još kreativniji (luđi) od nas. Profesori vole zadavati poslovne slučajeve, ali ne zato što nas mrze i moraju okupirati nekim poslom na 2 sata (seminaru) već zato što žele razviti logičko razmišljanje i proaktivno djelovanje. U stvarnom svijetu ne postoji više pitanja sa ponuđenima a)b)c) odgovorima već postoji određeno rješenje/rješenja koji zatim imaju nova rješenja i nove opcije, nešto kao plan A , B, C. Zato novija generacija poslodavaca osim klasičnog testiranja i razgovora za posao zadaju poslovne slučajeve vezano uz njihovu kompaniju ili konkurenciju na tržištu. Jednostavno tako je najlakše vidjeti kako pojedinac razmišlja, logički zaključuje, te donosi i provodi odluke.

Odlična stvar kod poslovnih slučajeva je što nema krivog odgovora i svaka ideja koju imamo ako dobro objasnimo i razradimo plan ili prezentiramo može biti baš ona pobjednička, iako smo mi mislili da nema šanse ili da je ideja od Marka koji sjedi 3 klupe dalje bolja. :-D

Iako case study je učenje kroz „igru“ treba joj pristupiti s dozom ozbiljnosti. Iako vaša ideja sad ne pobijedi ili prođe na natjecanju ne morate biti razočarani. Vaš doprinos zauvijek ostaje negdje zapisan i ako vas određeno poduzeće nije sada primjetilo ne znači da vas nije upamtilo. Zapravo kad malo bolje razmislim, mislim da bi vi (učenici) nama (USTEFU) trebali dati nagradu zato što ćete nešto naučiti, zar ne?

ŠTO JE CASE STUDY?

Case study je, najjednostavnije rečeno, pojam za poslovni slučaj. Sadržaj je određena situacija nekog poduzeća, bilo negativna ili pozitivna, koju je potrebno sagledati i dati svoje kreativno rješenje ili mišljenje. Poslovni slučajevi se mogu rješavati samostalno ili u grupi, što definitivno preporučujemo, jer je zabavnije! Rješenje mora sadržavati objašnjenje na sva pitanja ili smjernice koje su zadane u slučaju.

 

ZAŠTO RJEŠAVATI CASE STUDY?

Osim što ih  je vrlo zabavno rješavati, kroz poslovne slučajeve možemo vidjeti na koji način razmišljamo mi, a na koji način drugi. Rješavanje poslovnog slučaja razvija kreativno razmišljanje, odnosno stječe se ‘’problem solving’’ vještina. Poduzeća često iznenadi način na koji mladi razmišljaju i zato je case study odlična prilika za izražavanje svoje kreativnosti, ozbiljnosti i individualnosti. Ovo je jedinstven način na koji privući pažnju poduzeća. Case study je vaših 5 minuta slave u kojem imate slobodu izraziti svoje misli. Tko zna možda se baš vaša ideja pretvori u stvarnost! :)

 

CASE STUDY ZA FAKS I ZA ŽIVOT?

Najviše poslovnih slučajeva se rješava na fakultetu i često o njima ovisi ocjena, no nemaju samo studenti nešto za ponuditi već i mladi. Stoga je bitno da vas se čuje.

Prednost sudjelovanja u poslovnim slučajevima je upoznavanje novih ljudi i stvaranje prijateljstva, ali isto tako i upoznavanje sa poduzećima koji postoje na tržištu. Stvaranje poznanstava sa poduzećima i učenje od njihovih vodećih zaposlenika možda je baš ona stvar koja čini razliku između nas i drugih i otvara nam mogućnosti za koje nikada nismo sanjali da su moguće.  

Rješavanjem poslovnih slučajeva gradimo, usavršavamo, ali i otkrivamo nove talente za koje nismo znali da ih imamo. Na fakultetu kroz poslovne slučajeve otkrivamo različita područja koja postoje i imamo prilike upoznati kako pojedino poduzeće funkcionira iznutra. Studenti imaju mogućnost iskoristi teoretsko znanje i vidjeti koliko je ono u usporedbi sa drugima.

Studenti već znaju da je rješavanje poslovnih slučajeva velika priprema za budućnost. Sve više poslodavaca osim klasičnog testiranja i razgovora za posao zadaje poslovne slučajeve vezane uz njihovu kompaniju ili konkurenciju na tržištu. Već godinama ovo se pokazalo kao najbolji način za uvidjeti kako pojedinac razmišlja, logički zaključuje, te donosi i provodi odluke.

 

#SVISMOPOBJEDNICI

Odlična stvar kod poslovnih slučajeva je što nema krivog odgovora i svaka ideja koju imamo, ako ju dobro objasnimo i razradimo može biti baš ona pobjednička. Iako možda mislite da nemate šanse, vjerujte da vaš doprinos zauvijek ostaje negdje zapisan. Ako niste odmah upali u oko poduzeću čiji ste slučaj rješavali, ova stavka u vašem životopisu otvorit će vam vrata kojima se nikada niste nadali.

 

Mislite da imate ono nešto i da možete uspješno riješiti jedan poslovni slučaj? Turističke i event agecije te hoteli nestrpljivo čekaju vaše mišljenje. Turizam vas čeka, stoga prijavite se na Inside Tourism do 6.listopada i pokažite svoje ideje!

Budite u toku sa svim događanjima putem facebook eventa.

blog